Aurora Saxofoon KwartetHet Aurora Saxofoon Kwartet (ASK), bestaat uit leden van Fanfare Aurora uit Baexem en is opgericht in mei 2003 naar aanleiding van saxofoonensemble repetities voor het plaatselijke parochiefeest. Sinds die datum streven wij ernaar maandelijks te repeteren. Dit doen we soms onder leiding van een gastdocent.

Onze doelstelling is vooral 'onszelf te plezieren'. Het is een genot om kamermuziek te spelen. Wij spelen bij voorkeur zeer diverse stijlen; bewerkingen van religieuze oude muziek, - barokmuziek, - klassieke muziek, maar ook pittige werken voor saxofoon kwartet (ragtime, pop, jazz en hedendaagse muziek). We zien graag uit naar mogelijkheden om op te treden, maar dat is niet ons eerste doel. Combinaties vormen
met andere kamermusici is een uitdaging voor ons.

Hoogtepunten tot nu toe: Op zondag 9 november 2003 namen we met succes deel aan een MASTERCLASS saxofoon onder leiding van de saxofonisten Arno Bornkamp en Jean-Pierre Cnoops. Zij selecteerden ons voor een uitvoering tijdens het avondconcert, hetgeen voor ons een groot compliment was.In juli 2005 traden we op in de bekende concertlokatie "het Theehuis" in Venray. Heel speciaal was destijds de uitvoering van de "Pavane" van Fauré in combinatie met kamerkoor Couleur Vocale en Quartetto Moresque.

Onlangs (2007) hebben we medewerking verleend aan het jubileumconcert van gemengd koor "Con Amore" uit Baexem. Samen met Steven Mead uit Groot-Brittannië.hebben we het "Jazzquintet" van Roland Szentpali (voor tuba en saxofoonkwartet) uitgevoerd tijdens een in Baexem gehouden workshop onder leiding van Steven Mead.