Graag jullie aandacht voor onderstaande zaken:

•Serenade zaterdag 27 juni bij fam. van Heur
Zaterdag 27 juni viert de familie van Heur haar 50 jarig huwelijk en tevens het 50-jarig bestaan van hun bedrijf. Fanfare Aurora is gevraagd een serenade t.g.v. deze feestelijkheden te geven.Wij worden om 19.30 uur in hun tuin verwacht.Graag om 19.20 uur verzamelen, in uniform, bij het oude Gemeentehuis / St. Welzijn aan de Dorpstraat.
Dringend verzoek indien mogelijk hierbij aanwezig te zijn. Ook omdat de Baxheimer Muzikanten op muziekreis zijn en dus deze avond ook niet aanwezig kunnen zijn.

• Baxheimermuzikanten op reis
Bij deze willen wij namens bestuur, dirigenten en leden de Baxheimermuzikanten een heel fijn, zonnig en gezellig muziekweekend in Trier toewensen.

• Donateursconcert Zondagmorgen 12 juli
We beginnen de dag om 09.00 uur met een gezamenlijk ontbijt met o.a vers afgebakken broodjes, gebakken spek en eieren. Voor jou als contribuerend lid kost dit 3 Euro. Voor je partner, kinderen, ouder(s), etc bedraagt het ontbijt 5 Euro per persoon. Ook de harmonie van Katwijk schuift, in het kader van hun Limburgs muziekweekend, om 09.00 uur bij ons aan, gezellig toch!

Vanaf 09.30 uur zullen de Baxheimer Muzikanten voor wat sfeermuziek zorgen en om 10.00 uur beginnen we met het programma. Elly Geraats en Job Bergs zullen de presentatie voor hun rekening nemen.

De slagwerkgroep opent het concert, gevolgd door de jeugdfanfare.

In de pauze is er een kleine quiz. Er worden vragen gesteld door onze fanfare en door de harmonie van Katwijk. Voor de winnaar is er een leuke en vooral smakelijke prijs!

Na de pauze gaan we verder met de blokfluiters, gevolgd door enkele beginnende jeugdleden. Daarna komt het jeugdensemble en het grote korps. Ook dit jaar sluiten we weer af met een gezamenlijk stuk. De generale repetitie hiervoor vindt plaats op 10 juli om 20.00 uur.

Het concert zal rond de klok van 13.00 uur afgelopen zijn.

De betaling (aantal personen en gepast geld) van het ontbijt vindt plaats op vrijdag 3 en 10 juli tijdens de pauze van en na de repetitie.

• Namens beschermheer Jan Bosch, die helaas wegens gezondheidsproblemen verhindert is voor het donateursconcert wil ik zijn wensen overbrengen aan iedereen.
Iedereen een fijne vakantie gewenst, maar vooreerst een geweldig concert.

Vrijdag 3 juli 20.00-22.15 uur in Baexheimerhof, dirigent Mark Prils
Zaal gereed maken Irene Verheggen, Loes Jacobs, Elle Houben
Vrijdag 10 juli Laatste repetitie 20.00-22.15 uur in Baexheimerhof, dirigent Mark Prils
Zaal gereed maken Patricia Janssen, Anke Lamkin, Rens Peeters
Na afloop gezellig samen zijn met gratis hapjes, gebakken door het bestuur.

Vrijdag 3 juli 18.30-19.45 uur in Baexheimerhof, Ivo Allers
Vrijdag 10  juli 18.30-19.45 uur in Baexheimerhof, Ivo Allers
Generale en tevens laatste repetitie voor de zomervakantie
Eventuele afmeldingen bij Joris Janssen 06-39366097 of jorisbx@gmail.com

Vrijdag 3 juli: 18.30 -19.30 uur in Baexheimerhof, dirigent Anke Lamkin en Loes Jacobs
Vrijdag 10 juli: 18.30 -19.30 uur in Baexheimerhof, dirigent Anke Lamkin en Loes Jacobs
Generale en tevens laatste repetitie voor de zomervakantie
Eventuele afmeldingen bij Anke Lamkin 06-20545725 ankelamkin@hotmail.com of Loes Jacobs 06-52292349  loes.jacobs@hotmail.com

Woensdag 1 juli: 19.15-21.00 uur in Baexheimerhof, dirigent Ruud Joris.
Woensdag 8 juli:19.15-21.00 uur in Baexheimerhof, dirigent Ruud Joris.

Peeltoernooi Slagwerkgroep Fanfare Aurora op 20 juni 2015
Op zondag 20 juni jl. nam de Slagwerkgroep van Fanfare Aurora Baexem deel aan het Peeltoernooi in Meijel. Voor de muzikanten én voor het publiek was dit de eerste uitvoering van het volledige concoursprogramma waar de slagwerkgroep momenteel hard aan werkt. De slagwerkgroep, onder leiding van dirigent Ruud Joris, opende met Minimal Overture van Henrico Stevens, daarna volgde Three Short Images van Vincent Cox. Aansluitend werden twee werken van Henk Martens ten gehore gebracht: Procession to the Lord en The Hobbits.

Jurylid Rob Janssen sprak zijn waardering uit voor de energie en speelvreugde die het korps uitstraalde. Dirigent Ruud Joris kreeg na afloop een juryrapport mee waarin op een positief kritische manier feedback gegeven werd en waarmee na de zomervakantie de welbekende ‘puntjes op de i’ gezet kunnen worden.

De beoordeling ‘ruim voldoende - goed’ is een mooie waardering  voor de inzet en arbeid die geleverd is door alle leden in voorbereiding op de concoursdeelname op 22 november 2015 in de Hanenhof te Geleen.

LBM jeugdorkest
Het LBM jeugdorkest heeft een nieuwe naam en heet voortaan Limburgs Jeugd Orkest (LJO).
Het orkest bestaat uit 94 jeugdige muzikanten uit heel Limburg, en staat onder leiding van Bjorn Bus.
Er wordt weer gewerkt aan een nieuw project, en dit project staat geheel in het teken van filmmuziek en er zullen veel bekende stukken van bijvoorbeeld Star Wars en Harry Potter ten gehore worden gebracht.
De concerten vinden plaats op vrijdagavond 3 juli in Tegelen (20.00 uur), zaterdagavond 4 juli in Thorn (20.00 uur) en zondagmiddag 5 juli in Valkenburg (14.30 uur), allen in de openluchttheaters.
Dit jaar spelen Lotte Wijen en Ivo Allers mee in dit orkest.
Belangstellenden en muziekliefhebbers zijn uiteraard van harte welkom op een van deze data.

Activiteitenkalender 2015
10 juli: Laatste repetitie voor de vakantie