Het bestuur wenst jullie en je gezin een heel goed, gezond en muzikaal 2016 toe !!

• De opnames van het Sylvesterconcert zijn te luisteren in de luisterhoek op de website. Ook zijn de foto’s van het concert op de website te zien.

Hans vd Berg heeft zijn lidmaatschap bij fanfare Aurora beëindigd.

• Onderaan deze mededelingen vinden jullie de activiteiten kalender van 2016. Noteer deze data alvast in je agenda.

Mededelingen Fanfare Aurora week 1
Vrijdag 8 januari  20.00-22.15 uur in Baexheimerhof, dirigent Mark Prils
Zaal gereed maken Irene Verheggen, Loes jacobs, Elle Houben
Vrijdag 15 januari  20.00-22.15 uur in Baexheimerhof, dirigent Mark Prils
Zaal gereed maken Patricia Janssen, Anke Lamkin, Pieter Winkelmolen

Vrijdag 8 januari:18.30-19.45 uur in Baexheimerhof, dirigent Ivo Allers
Vrijdag 15 januari:18.30-19.45 uur in Baexheimerhof, dirigent Ivo Allers

Repetitie Auroragirls
Vrijdag 8 januari: 18.45-19.45 uur in Baexheimerhof, dirigent Hub Geraats
Vrijdag 15 januari: 18.45-19.45 uur in Baexheimerhof, dirigent Hub Geraats

Woensdag 6 januari: geen repetitie
Woensdag 13 januari: 19.15-21.00 uur in Baexheimerhof, dirigent Ruud Joris

Optredens in de kerstperiode:
Auroragirls en jeugdfanfare op kerstavond

Het eerste kerst optreden in de kerktoren voor de Aurora Girls.
Vol spanning kwamen de meiden naar boven en met veel muzikale spanning werd er o.l.v. Hub Geraats gespeeld. De kerstklanken waren door heel Baexem (en Heytse) te horen. Ondanks de harde wind presteerden de Aurora Girls het om mooie kerstliedjes te spelen en om de start van kerstmis in te luiden. Uiteraard werd het optreden afgesloten met "We wish you a merry Christmas"!

Daarna was het de beurt aan de jeugdfanfare om de Gezinsmis o.l.v. Ivo Allers muzikaal op te luisteren. Tijdens deze mooie dienst werden er door de jeugdfanfare sfeervolle kerstliederen ten gehore gebracht.

Fanfare Aurora op eerste Kerstdag
Op eerste Kerstdag zorgde Fanfare Aurora onder leiding van Jean Pisters voor de mooie muzikale omlijsting van de Heilige Mis. Met mooie gedragen muziek afgewisseld met sfeervolle kerstliederen door het kerkkoor St. Cecilia kreeg de kerstviering een extra dimensie passend bij het Kerstfeest.

Baexemse muziekverenigingen sluiten jaar af met spetterend Sylvesterconcert
De drie Baexemse muziekverenigingen Drumband Schutterij St. Jan, gemengd koor Con Amore en Fanfare Aurora hebben een prachtig Sylvesterconcert verzorgd op de laatste zondag van het jaar. Uit handen van het Damescomité van Fanfare Aurora ontvingen alle bezoekers bij binnenkomst een kopje koffie of thee met een heerlijk kerstkransje of een glaasje glühwein.
Om exact 19.00 uur kwamen alle deelnemende muzikanten, zangers en zangeressen onder muzikale begeleiding van de drumband  vanuit de coulissen de zaal binnen. Daaruit bleek dat Baexem een indrukwekkend aantal muzikanten en zangers rijk is.
Na de opening door de voorzitter van gemengd  koor Con Amore, Willemien Nijsen mocht  Con Amore onder leiding van Veronika Peerboom-Chujanova het spits afbijten met een aantal prachtige liederen. Con Amore en een ensemble van fanfare Aurora brachten samen ook nog het mooie Joy to the world.
Daarna was het de beurt aan de drumband van schutterij St. Jan onder leiding van instructeur Paul Gubbels. Voorzitter Sandra Beijer kondigde Fanfare Aurora aan, die  onder leiding van Mark Prils het programma vervolgde.
Met deze diverse prachtige muziekwerken was het dan ook genieten geblazen. Tussen de muziekwerken door lichtten de voorzitters Thijs Naus van Drumband Schutterij St. Jan en Willemien Nijsen van gemengd koor Con Amore  en de dirigent van Fanfare Aurora, Mark Prils de muziekwerken op mooie wijze toe.
Na de pauze speelden de verenigingen ieder nog enkele muziekwerken maar werden er ook gezamenlijke optredens verzorgd. Zo speelde de slagwerkgroep van Fanfare Aurora samen met de drumband van Schutterij St. Jan, onder leiding van Ruud Joris de prachtige muziekwerken Billy Jean van Michael Jackson en Africa van Toto. Daarna brachten fanfare Aurora en gemengd koor Con Amore samen het prachtige stuk Auld lang Syne.
De Radetski mars bracht een vrolijk en bruisend slot aan een prachtige avond waar 3 verenigingen hebben laten zien dat ze samen de Baexemse gemeenschap prima kunnen boeien. Dat de in grote getale opgekomen bezoekers deze samenwerking waarderen, was duidelijk uit het warme, langdurige applaus !!

Woensdag 13 januari  2016  OUD-PAPIERACTIE in Baexem
Wilt u het papier s.v.p. omstreeks 18.00 uur aan de weg zetten, gebonden of in dozen van MAXIMAAL 20 KG, zonder hout of plastic. De bewoners van de Dorpstraat/Stationstraat worden verzocht het oud papier te plaatsen aan de straatzijde met de even nummers, vanwege de veiligheid van de ophalers. Bij voorbaat dank voor uw medewerking!
Hulp wordt verwacht van: Wijnand Cuypers, Jos v Herten, Rens Peeters, Leon Wulms, Peter Hupkens, Koen Vestjens, Rob Peeters, Ruud Knippenberg.
Bijrijders: Tjeu Bonten, René Hochstenbach. Reserve: Paul Geraets, Ben Bonten
De eerstvolgende ophaaldag is: woensdag 10  februari 2016.

Activiteitenkalender 2016
17 januari: Prinsen receptie