• Caecilia
We kunnen terugkijken op een zeer geslaagd Caeciliafeest. Een mooie Mis, een geslaagde middagactiviteit en een gezellige avond met lekker eten en gezellige muziek.
Werkgroep bedankt voor de organisatie!
Zie verderop in de mededelingen voor een verslag van deze dag.

• Sinterklaasintocht 18 november
Sinterklaas is nog opzoek naar 2 Aurora zwarte Pieten.
Je kunt je vandaag nog aanmelden.
Zondag (morgen) rond 15.00 uur zal Sinterklaas in Baexheimerhof arriveren.
Aurora super kids aangevuld met jeugdleden zullen de middag muzikaal opluisteren.

• Vrienden van Aurora
Het bestuur van de Stichting Vrienden van Aurora is weer compleet en gaat met veel energie en enthousiasme nieuwe projecten opstarten.
Voorzitter: Kitty Kloth-Smeets
Penningmeester: Nico van Deursen
Secretaris: Geert Joris

• Toneelavond georganiseerd door de Vrienden van Aurora 15 december
Stichting Vrienden van Fanfare Aurora organiseert zaterdag 15 december de jaarlijkse toneelavond. Toneelvereniging Ons Genoegen ’84 uit St. Joost brengt het hilarische stuk “Gekke höbbe ut auch neet gemekkelik”. Wil je een gezellige avond lekker lachen, kom dan zaterdag 15 december 20.00 uur naar Baexheimerhof.
Kaarten á € 8,00 in de voorverkoop verkrijgbaar bij Spar Synco, Baexheimerhof en Bombardon, aan de dagkassa € 9.00

• Nationale Muziekloterij
Geert Joris heeft vrijdag na de repetitie een korte toelichting gegeven op de Nationale Muziekloterij. Voor een nadere toelichting zie ook de bijlage. Het betreft vooralsnog een pilot.
Het is de bedoeling dat alle leden (van de grote fanfare) tenminste twee loten (a EUR 5,00) verkopen. Ieder krijgt een boekje van 5 loten. Voor degenen die deze loten nog niet in ontvangst hebben genomen: A.s. vrijdag zal Geert weer aanwezig zijn om de loten uit te delen. Laten we samen zorgen dat deze pilot slaagt zodat er een vervolg aan deze actie kan worden gegeven.

• Kerst op AZC
Woensdag 19 december wordt er op het AZC weer een Kerstdiner georganiseerd en is gevraagd of Fanfare Aurora dit muzikaal wil opluisteren vanaf circa 18.00 uur.
Wil je deelnemen aan dit ensemble geef je dan op bij Jean via jeanpisters@hetnet.nl
Of via beantwoorden van deze mail.

• Interview met Mark Prils
Luister eens naar het interview met Mark Prils uitgezonden 11 november op L1 Radio.

Wil je een nieuwe wintergarderobe aanschaffen of al een heerlijke wintersportvakantie boeken? Ook digitale Sinterklaas- en Kerstinkopen kunnen via Sponsorkliks worden gekocht! Of wil je gewoon een aankoop via internet doen? Ga dan eerst op de website van Aurora naar Sponsorkliks of rechtstreeks via https://www.sponsorkliks.com/products/shops.php?club=4191 naar je favoriete webwinkel! Op deze manier kun je fanfare Aurora een klein beetje sponsoren met jouw aankoop. Van het aankoopbedrag gaat er namelijk een gedeelte naar fanfare Aurora, veelal variërend van 2 tot 10%!
Voor de koper blijft de prijs echter gelijk, waardoor het je niks extra’s kost!

Vrijdag 23 november 20.00-22.00 uur
Zaal gereed maken Els Jacobs, Loes Jacobs
Vrijdag 30 november 20.00-22.00 uur
Zaal gereed maken Marjo Schroën, Petri Sijbers

Vrijdag 23 november 18.30-19.45 uur Openbare repetitie
Vrijdag 30 november 18.30-19.45 uur
Eventuele afmeldingen bij Ivo Allers 06-23159294 of afmeldenjeugd@fanfareaurora.nl

Zondag 18 november 14.45 uur klaar zitten. Sinterklaas in Baexheimerhof
Vrijdag 23 november 18.45-19.45 uur Openbare repetitie
Vrijdag 30 november 18.45-19.45 uur

21 november 19.15-21.00 uur
28 november 19.15-21.00 uur
Eventuele afmeldingen bij Bas v Helden 06-46528271

Grote hobbymarkt Baexem.
Op zondag 25 november 2018 organiseert Fanfare Aurora voor de 23e keer in successie, haar grote hobbymarkt. Ruim 60 hobbyisten demonstreren hun hobby en tonen hun werkstukken in een sfeervol ingericht zalencentrum Baexheimerhof.
Er is een verscheidenheid aan hobby’s te bewonderen.
Van het beschilderen van porselein, siersmeedwerk, quilten tot bloemsierkunst, glaskunst, sieraden maken, benodigdheden voor kaarten en nog heel veel meer.
Deze hobbymarkt duurt van 11:00 uur t/m 17:00 uur.
Onze hobbymarkt staat bekend om haar grootse opzet en gezellige sfeer, dus komt allen naar de Baexheimerhof gelegen aan de Kerkstraat 1a, te Baexem, waar voldoende parkeergelegenheid aanwezig is.
Entree € 3.00 kinderen onder de 12 mogen gratis mee naar binnen.

St. Caeciliafeest, zaterdag 10 november
Zaterdag 10 november vierde Fanfare Aurora haar jaarlijkse St. Caeciliafeest. Dit jaar in het thema “Aurora in balans” en het beloofde dan ook een gezellige dag te worden.
‘s Middags zijn we begonnen met een mooie Eucharistieviering. Een H. Mis ter ere onze beschermheilige St. Caecilia, patrones van zang en muziek. De muziek werd verzorgd door de Aurora Super Kids, jeugdfanfare en fanfare. Samen muziek maken is tenslotte het allerleukst.
De middag werd voor jong en oud vervolgd met 2 leuke workshops.
De volwassenen gingen onder begeleiding van Vera Gubbels yoga beoefenen. Iedereen raakte dan ook helemaal zen en in balans. De jeugdleden hebben onder begeleiding van Gieke van Buren heerlijke desserts en smaakwaters gemaakt en werden bewust gemaakt van gezonde voeding.
Na een uur werd er van workshop geruild.
Helemaal zen en in balans konden de aanwezigen vanaf 18.30 uur genieten van diverse heerlijke en gezonde hapjes en natuurlijk de zelfgemaakte desserts.
Voor de jeugdleden werden er 2 films vertoond.
Tussen de hapjes door werden onze jubilarissen, Nico v Deursen 15 jaar lid, Jan Bosch en Margot Nieuwenweg-Camp 25 jaar lid, Marc Lambers 40 jaar lid en René Hochstenbach maar liefst 50 jaar lid in het zonnetje gezet. Henk Bongers en Annelies Swarts beiden 25 jaar lid krijgen vanwege afwezigheid hun versierselen op een ander moment.
Het was een zeer gezellig en geslaagd feest.
Dank aan de werkgroep Caecilia!

Activiteitenkalender 2018
25 november: Hobbymarkt