Graag jullie aandacht voor onderstaande zaken:

•Dirigentencursus
Fanfare Aurora is benaderd door Jan Cober om als praktijkorkest mee te werken aan een dirigentencursus.
Deze cursusdag vindt plaats op zaterdag 12 maart 2016 van 13.30-16.30 uur.
Dit is een unieke kans voor ons korps en ook nog goed om de kas te spekken.
Noteer deze datum alvast in je agenda zodat we met een goede bezetting hieraan kunnen meewerken.

•Anjeractie
Iedereen bedankt voor het collecteren. Jammer dat er toch weer mensen zonder afmelding of vervanging niet aanwezig waren! Echter, er waren ook mensen die niet op de lijst stonden en toch aanwezig waren, zoals Joris Janssen. De opbrengst wordt volgende week bekend gemaakt.

•St. Jansfeest
Helaas waren de weergoden het feest niet gunstig gezind.Maar het was een gezellig en mooi opgezet evenement.De fanfare heeft haar bijdrage geleverd met een wedstrijd basblazen en dat heeft €35,- opgeleverd voor de kerktoren.

•Slagwerkgroep Fanfare Aurora neemt deel aan Peeltoernooi
Op zaterdag 20 juni a.s. zal de Slagwerkgroep van Fanfare Aurora uit Baexem deelnemen aan het Peeltoernooi te Meijel. Het Peeltoernooi is een jaarlijks terugkerend muziektoernooi voor harmonieën, fanfares, brassbands en slagwerkgroepen uit de Peelregio en daarbuiten. Hoewel het fanfarekorps van Aurora al meerdere keren deelnam aan het toernooi, is het voor de slagwerkgroep de eerste keer.
De deelname is onderdeel van een concoursvoorbereiding, want ook dat staat in 2015 op het programma. Op zondag 22 november zal de slagwerkgroep namelijk deelnemen aan de LBT-Podiumwedstrijd in Geleen.
De deelname aan beide muziekwedstrijden komt op een bijzonder moment, want de slagwerkgroep bestaat in 2015 10 jaar. In 2015 is er een groep jeugdige muzikanten toegetreden tot de groep die momenteel uit 13 leden bestaat. Sinds de oprichting in 2005 staat de groep onder leiding van dirigent Ruud Joris uit Baexem.
Het optreden op 20 juni a.s. staat gepland om 14.40 uur in Dn Binger te Meijel. Er staan muziekwerken van de Limburgse componisten Vincent Cox, Henk Martens en Henrico Stevens op het programma. Het optreden zal worden beoordeeld door jurylid Rob Janssen.
Belangstellenden en muziekliefhebbers zijn van harte uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn.

•LBM jeugdorkest
Het LBM jeugdorkest heeft een nieuwe naam en heet voortaan Limburgs Jeugd Orkest (LJO). Het orkest bestaat uit 94 jeugdige muzikanten uit heel Limburg, en staat onder leiding van Bjorn Bus. Er wordt weer gewerkt aan een nieuw project, en dit project staat geheel in het teken van filmmuziek en er zullen veel bekende stukken van bijvoorbeeld Star Wars en Harry Potter ten gehore worden gebracht. De concerten vinden plaats op vrijdagavond 3 juli in Tegelen (20.00 uur), zaterdagavond 4 juli in Thorn (20.00 uur) en zondagmiddag 5 juli in Valkenburg (14.30 uur), allen in de openluchttheaters.
Dit jaar spelen Lotte Wijen en Ivo Allers mee in dit orkest.
Belangstellenden en muziekliefhebbers zijn uiteraard van harte welkom op een van deze data.

Vrijdag 12 juni 20.00-22.15 uur in Baexheimerhof, dirigent Mark Prils
Zaal gereed maken Lotte Wijen, Annemiek Selder, Jan Linssen
Vrijdag 19 juni 20.00-22.15 uur in Baexheimerhof, dirigent Mark Prils
Zaal gereed maken Marjo Hochstenbach, Ruly Geraats, Leon Wulms

Vrijdag 12 juni 18.30-19.45 uur in Baexheimerhof, Ivo Allers
Vrijdag 19  juni 18.30-19.45 uur in Baexheimerhof, Ivo Allers
Eventuele afmeldingen bij Joris Janssen 06-39366097 of jorisbx@gmail.com

Vrijdag 12 juni: 18.30 -19.30 uur in Baexheimerhof, dirigent Loes Jacobs en Anke Lamkin
Vrijdag 19 juni: 18.30 -19.30 uur in Baexheimerhof, dirigent Loes Jacobs en Anke Lamkin
Eventuele afmeldingen bij Loes Jacobs 06-52292349  loes.jacobs@hotmail.com
of Anke Lamkin 06-20545725 ankelamkin@hotmail.com

Extra repetitie dinsdag 9 juni: 19.15-21.00 uur in Baexheimerhof, dirigent Ruud Joris
Woensdag 10 juni: 19.15-21.00 uur in Baexheimerhof, dirigent Ruud Joris.
Woensdag 17 juni:19.15-21.00 uur in Baexheimerhof, dirigent Ruud Joris.
Generale repetitie donderdag 18 juni: 19.15-21.00 uur in Baexheimerhof, dirigent Ruud Joris

Woensdag 10 juni  2015  OUD-PAPIERACTIE in Baexem
Wilt u het papier s.v.p. omstreeks 18.00 uur aan de weg zetten, gebonden of in dozen van MAXIMAAL 20 KG, zonder hout of plastic. De bewoners van de Dorpstraat/Stationstraat worden verzocht het oud papier te plaatsen aan de straatzijde met de even nummers, vanwege de veiligheid van de ophalers. Bij voorbaat dank voor uw medewerking!
Hulp wordt verwacht van: Peter Hupkens, Johan Custers, Joris Janssen, Ben Bonten, Jos van Herten, Huub Peeters, Marcel Hanssen, Ruud Knippenberg
Bijrijders: Tjeu Bonten, Jan Linssen . Reserve: Rob Peeters en Henk Bongers
De eerstvolgende ophaaldag is: woensdag 8 juli 2015

Activiteitenkalender 2015